3D Coat






Ha textúrázásról van szó a Photoshopnak elévülhetetlen érdemei vannak a szakmában. Gyakorlatilag standardnak számít. Emellett évek óta zajlanak különféle fejlesztések hogy ha már 3D modellekkel dolgozunk akkor miért kell 2D-ben festeni a textúráinkat? Ezt már a PS fejlesztői is felismerték és elindult a próbálkozás hogy magán a programon belül el lehessen érni egyfajta 3D eszközkészletet. Kipróbáltam. Nem jött be...
A piac egyik vezető szoftvere ezen a területen a BodyPaint. Ez a vezető szerep lehet hogy nem tart sokáig. Az elmúlt hetekben szántam rá magam hogy belekóstoljak a 3D coat nevű igen sokoldalú szoftver kipróbálásába. Egy ideje érdeklődve figyeltem a körülötte zajló eseményeket, híreket és most hogy leszállt közénk az új verzió (3.2) gondoltam ideje alaposan szemügyre venni. Nos bátran kijelenthetem megérte a ráfordított idő. A szoftver lényegében minden fontos feladatot el tud látni ami egy karakterfejlesztéshez kellhet.

Digital Sculpting: ami Zbrushoz hasonló csak a teret Voxelekre bontja így a modelled lényegében a tér bármely irányába kidolgozható felbontásromlás nélkül (impressive).
Retopoligy: kész a kocept mehet rá a korrekt topológia.
UV editing: Ha már kész az új mesh mehet a tepsibe.
Texturing, itt kérem minden van ami kellhet. Layerek, ecsetek tömkelege. Alfák és egyénileg beállított ecset működés.

Szóval ha unod a PS-t vidd el egy körre ezt :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése