Paint Script tool

Egy olyan eszközt szeretnék bemutatni, amely bár száműzve lett a Modify menü legaljára, mégis hasznos lehet olyan esetekben, mikor duplikálni szeretnél modelleket mondjuk egy adott felületen. Persze valamifajta véletlenszerűség is kellene és nem szeretnéd kézzel egyesével tologatni a modelleket. Mielőtt feltúrnád a google-t pluginek után kutatva engedd meg hogy bemutassam neked a Paint Script Tool-t

Szóval van egy hasznos kis eszköz a Modify menü alján melyet úgy hívnak hogy Paint Script Tool. A működése nem egészen egyértelmű. Valószínű ennek köszönheti mellőzöttséget. A működési elve az hogy egy előre megirt script alapján képes végrehajtani dolgokat, mégpedig pontosan ott ahova az ecseted lerakod.

Ahhoz hogy kipróbáld keress egy modellt amiből jó sokat szeretnél lerakni egy jelenetben. Én találtam is egyet.

Következő lépésként kell egy modell amire rárakod. Lehet ez egy erre a célra előkészített plane is. Legyenek rajta felületi egyenetlenségek úgy lesz érdekes a dolog.

Nagyon fontos. Ne legyenek scale, rotate vagy translate értékei se a modellnek amit duplikálni akarsz, se a plane-nak amire festel. Jöhet a PaintScript Tool. Ha felnyitod az eszköz attribute editorát keresd meg a Setup részt és írd bele hogy geometryPaint.

Ha nyomsz egy Entert be fog töltödni a script és megjelenik egy ablak is ahol belőheted a paramétereket. Ahogy azt az alábbi képen is látod, a Geometry mezőbe jön a modell amit duplikálni akarsz. Hogy festeni is tudj a tool aktiválása előtt legyen mindig a plane kijelölve.

Érdemes ismerned néhány fontos beállítást ami hasznos lehet:
Operation: Ez alapból Create/Modify tehát felfestheted a tehenet és a meglévőket változtathatod. Modify csak változtat. Remove pedig a radír.

UV grid size: Ezekkel a sűrűséget állíthatod be.

Control: Itt pipálhatod ki milyen transform értékeket akarsz random változtatni. Pl. ha hagyod a scale értékeket akkor a felfestett modellek csak méretben térnek el egymástól, de ha hozzápipálod az Y rot-ot is akkor el is forgatja őket de csak Y tengelyen.

Jitter value: A véletlenszerűség vezérelhető itt. Minnél nagyobb értéken áll ez a szám annál joban eltérnek a másolatok egymástól.

Még két előre elkészített script érhető el alapból az eszközzel. spherePaint és emitterPaint. Próbáld ki azokat is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése