Mivel időm jelentős részét különféle mel-scriptek bütykölésével töltöm szándékomban áll megosztani veletek a napközben felmerülő problémákat és persze valamiféle megoldást is rájuk.
Egyik kollégám jött ma hozzám oda azzal a kérdéssel hogy a fejlesztés alatt lévő scriptjébe hogy tudná beírni azt a sort amely beállítja a render fájlformátumát.
Gondoltam ez egyszerű mert ha beállítok bármilyen fájlformátumot azt kiírja a maya a scripteditorában. Pl. a tif formátumra váltás így néz ki:
setAttr "defaultRenderGlobals.imageFormat" 3;
Persze ez a kérdés nem merült volna fel ha ilyen egyszerű lenne a megoldás. Nekünk itt .exr formátumban kellene renderelni aminek a száma 51. A durva az hogy a hdr-nek is 51 az azonosítója így nem lehet a fenti sorral pontosan meghatározni melyikre lenne szükségünk.
A megoldást ez a sor adta végül:
setAttr defaultRenderGlobals.imfkey -type "string" "exr";
Ha a .imfkey attributra hivatkozol ott az azonosítószám helyett a sokkal barátságosabb kitejesztés nevét kell megadni. Így könnyebben válthatsz át bármilyen formátumra még puskázni sem kell hogy most mi is a tif sorszáma?! Egszerűen csak:
setAttr defaultRenderGlobals.imfkey -type "string" "tif";
Persze ha ez mind nem érdekel használd nyugodtan a RenderSettings ablakot :))
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése