Channel Tricks

Mostanában sajnos elhanyagoltam a blogot mivel rengetek munkám volt amit igyekeztem határidőre letudni. Most hogy végre akadt némi szabadidőm egy aprócska maya trükkel jelentkezem ismét.

Elég gyakori az a szituáció amikor egyszerre több object van kijelülve. Mindegyik valamilyen módon eltérő, pl. különböző méretűek, különböző a felbontásuk stb... mi lenne ha valaki megkérne, hogy legyen mindegyik tárgy 25%-al nagyobb?



A megoldás nem olyan bonyolult mint amilyennek látszik. Adott az alapszituáció amit fentebb felvázoltam és az alábbi képen látható.

Mindegyik kockának más és más a scale értéke, direkt nem freezeltem ki őket. Ha mondjuk most kijelölöm mindet és beírok a scale mezőkbe egy számot akkor mindegyik egyforma lesz. Ez nem jó mert én szeretném az arányokat megtartva mindegyikte 25%-al nagyobbra növelni. Figyeld hogyan...

jelöld ki mindet és írd be a channel box scale mezőjébe a következőt:

Az enter lenyomása után minden kijelölt tárgy pontosan 25%-al nagyobb lesz. Persze a köztük lévő méretkülönbségek megmaradnak. Megteheted ezt visszafelé is csak írd be hogy:

-=25%
Tehát az előjel most mínusz legyen.

Nemcsak százalékos értékeket adhatsz meg, beírhatsz simán számokat is pl:

+=2

Ennek az lesz az eredménye, hogy minden kockád scale értéke 2-vel nő. természetesen külön-külön hozzáadódva az eredeti mérethez. Működik még a szorzás és osztás is próbáld ki őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése